Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Jenny - 12 oktober 2010 13:55

Det var jättetrevligt hos Minna igår. Kakor, tårta och thé. Det roligaste av allt var att Minna blev så glad för sina presenter ;) Alwa var överlycklig att lilla Max var där.


Ja denna kampen... Innan Alwa var 2år så var det mesta frid och fröjd. Hon lyssnade på sin mamma. Men nu. Allt blir en kamp. "Kom ska vi äta frukost, kommer snällt till bordet, men vill inte äta"  "Nu ska vi borsta tänderna, neeeeeej, Alwa först, nej mamma först sen du, nej alwa först, nej mamma först osv"   "ta på strumpor nu, nej". Allt känns som en dragkamp. Undra om man kan köra tvärtom hela tiden? Nej riktigt så här hemskt är det inte, men vissa dagar känns det så. Och vissa dagar äter hon som en häst, låter mig borsta både tänder och hår utan kamp. Men det är väll att de ska utveckla sin egen vilja och det vill jag självklart att hon ska ha. Annars är lilla prinsessan helt underbar och pussas och kramas gärna. Och så säger hon Jag älskar dig. Underbart. Nu är det snart hundträning. Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Detta är jag

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards